Maher Zain - Insha Allah | ماهر زين - إن شاء الله







AURA Maher Zain -2010


Kesempatan yang datang, secara tiba2 kedengaran melalui beberapa orang students yang memberitahu bahawa Maher Zain akan menyampaikan beberapa buah lagunya dalam program penutup sempena Konvo UIA tahun ini. Sebelum itu, tak ada pula ura2 tersebut.


Sebagai ibu yang berdepan dengan anak2 yang sedang meningkat ke usia remaja, terasa amat berat untuk memantau pergerakan dan minat anak2 terhadap apa jua bentuk hiburan yang ada di media2 massa tanahair. Kadang2 saya akan mencuri2 dengar apa yang mereka dengar dan tonton , supaya tidaklah mereka berada dalam budaya 'lagha' yang semakin menjadi2 di seluruh pelusok dunia. Anak kedua, amat meminati nasyid Maher Zain sehingga saya sendiri tertanya2 .... istimewa sangatkah lagu munsyid muda ini? Hampir setiap hari dia akan pasang lagu MZ sehingga saya sendiri menjadi tertarik untuk mengetahui dan latar belakang MZ. Adik2nya pun mengikuti jejak si abang .... hampir setiap lagu MZ di dowload ke MP3nya, siap di burn dalam cd pula.





Jadi, nak tak nak, kenalah juga saya raikan minat mereka tu .... menghadiri majlis penutup Pesta Konvo UIA 2010 di CAC nanti. 6 tiket telah pun dibeli, akhirnya dapatlah mereka menyaksikan sendiri secara live MZ dengan 2 buah lagunya " Thank You ALLAH" dan "Barakallah"



Alhmadulillah, saya sebagai ibu juga teruja untuk melihat sendiri munsyid keturunan Lebonan yang menetap di Sweden ini. Raut wajah yang memancarkan cahaya Iman .... moga keikhlasan hati nya untuk membawa mesej dakwah dan keamanan dapat melembutkan hati2 manusia yang semakin jauh tersasar dari HidayahNYA.


Meskipun tak kesempatan untuk menghadiri konsert nya di MBSA, sekadar mendengar MZ menyampaikan 2 buah lagu popularnya pun dah cukup bagi saya dan anak2. Begitu juga persembahan dari Kumpulan Soutul Harakah dengan lagu2 jihadnya yang mengetarkan jiwa2 Muslim untuk bangkit berjuang dan bergabung tenaga membebaskan bumi Suci Baitul Maqdis.



Saya ucapkan tahniah kepada semua yang terlibat terutama students-committees yg kelihatan begitu komited sekali melancarkan perjalanan program dari awal hingga ke akhirnya. Semoga semua amal baik kita akan diganjari dgn pahala yang sebaik2nya oleh Allah Taala.

Read More......