Palestin ...

PALESTINE .... KAMI BERSAMAMU !!!




syeikh Ahmad yasin, simbol perjuangan Umat Islam di palestin.




kemusnahan demi kemusnahan yang mereka lakukan di bumi al Quds.


Sepanjang minggu ini, dunia seakan2 terkejut dengan apa yang mereka saksikan depan mata mereka, menerusi apa jua saluran maklumat, tidak lain .... ialah berita 'brutalisme' manusia2 yg bernama Yahudi @ Israel . Tanpa menghormati undang2 antarabangsa, mereka bertindak seperti gangster yang tidak kecut dengan sebarang ugutan dan amaran.

Dunia juga sekian lama telah mengetahui betapa kejamnya hati2 manusia yang bernama Yahudi @ zionis, pernah dikurniakan begitu banyak kelebihan dan keistimewaan mereka berbanding bangsa2 lain. Namun, apakah bangsa Yahudi yang rata2nya begitu taasub serta megah dengan ras mereka yang sekian lama tertanam di sanubari mereka .... mereka sangka merekalah bangsa yang istimewa, mereka sangka merekalah bangsa pilihan Tuhan! . Umat Islam pula telah dihidangkan dengan kisah2 Bani Israel sejak zaman berzaman yang dinukilkan ALLAH SWT dalam ayat2 Al Quran, tentang sikap mereka yang melampaui batas2 kemanusiaan dan moral, serta tindak tanduk mereka yang tidak serik2 melakukan dosa dan makar.

Renungilah Surah al Baqarah ..... yang menceritakan kisah Bani Israel di zaman Musa As, dengan mukjizatnya bagi menyelesaikan misteri pembunuhan seorang lelaki. Akhirnya kisah seekor 'lembu betina' -baqarah yang mesti dijadikan medium untuk membuktikan siapa pesalahnya. Manakala Surah al Maidah pula meneruskan kisah mereka yang berentetan dengan pertolongan Allah yang telah menyelamatkan mereka dari kekejaman Firaun. Namun, apakah mereka Kaum yang bersyukur? Banyak sungguh onar mereka apabila sering berdolak dalih bila turunnya perintah Rabbul Izzati.



Kesombongan dan keangkuhan Yahudi semakin terserlah, apabila Allah telah mengutuskan Nabi Yang Terakhir, penerus Risalah Kenabian bukan dari kalangan mereka, tetapi bangsa Arab yang menghuni wilayah gersang Jazirah Arab.

" Wahai ahli Kitab, sesungguhnya telah datang kepada kamu seorang Rasul ( yang Kami utuskan, yang menerangkan kepada kamu banyak dari isi al Kitab yang kamu sembunyikan, dan banyak ( pula yang) dibiarkannya. Sesungguhnya telah datang kepada kamu cahaya dari Allah, dan Kitab yang menerangkan. ( al Maidah:15)

anak2 Yahudi dididik membenci 'goyim' iaitu bangsa2 selain yahudi.

Apakah faktor itu yang telah membuatkan mereka amat membenci Nabi SAW yang terakhir ini, sekalipun mereka jugalah yang mengwar-warkan kepada penduduk Madinah ( terutamannya Kabilah Aus dan khazraj yang sekian lama berbalah) sebelum kenabiaan SAW, bahawa akan muncul seorang Nabi akhir Zaman. Mereka berlagak seakan2 status kenabiaan adalah milik abadi mereka!



Sebagai Umat Muhammad SAW, kita bukan memusuhi mereka kerana mereka dari bangsa yang disebut oleh ALLAH SWT dengan tindak tanduk yang dikutuk ALLAH, tetapi ianya Ibrah buat Umat ini, bahkan kita diminta berwaspada dengan tipu muslihat mereka yang terlalu halus dan licik.


Makar Yahudi, penghuni Madinah selepas Hijarah menyaksikan mereka adalah puak yang tidak sekali2 redha kenabiaan bukanlah dari bangsa "Bani Israel" - mereka terasa ianya suatu penghinaan kepada mereka dan sekaligus hilanglah kemegahan mereka.


ISLAM, sebagai Agama yang diiktiraf di sisi Rabbul A'lamiin, tidak pernah membezakan di antara Arab dan Ajam, tiada beza di antara putih dan hitam, yang paling mulia hanyalah yang paling berTAQWA. Jadi tidak menjadi persoalan jika mereka bukannya dari kalangan manusia berbangsa Arab. Kita tiada pilihan untuk memilih apa warna kulit kita! Tak wajar ras dan kaum menjadi penyebab manusia menolak kemuliaan dan kebenaran.


Tidak hairan kenapa Bangsa Yahudi akhirnya menerima penghinaan demi penghinaan setelah mereka dengan angkuhnya menentang arahan 'PERANG' sebelum mereka memasuki Baitul Maqdis. Lihatlah dalam surah al Maidah ..... Nabi Musa As akhirnya mengangkat doa, bahawa baginda tidak lagi mampu mentarbiah bangsanya sendiri, sekalipun mereka telah menyaksikan mukjizat demi mukjizat kenabiaan Nabi yang mulia dari bangsa mereka sendiri. Nampaknya Bani Israel tidak sanggup mengharungi kesusahan sebelum mereka dikurniakan bumi yang dijanjikan! Jadi, alasan mereka bahawa Palestin adalah bumi pilihan ALLAH untuk mereka sebenarnya, tertolak kerana mereka sendiri yang enggan berjuang bersama2 Nabi Musa dan Harun AS.
Sesungguhnya mereka telah melanggar janji mereka dengan Tuhan mereka, untuk taat kepada perintah Allah dan RasulNYA, namun ...... itulah sikap mereka zaman berzaman. Moga kita sebagai Umat Islam tidak terikut2 dengan lagak mereka yang angkuh dan sombong, sedangkan mereka terus hanyut dalam telunjuk hawa nafsu mereka.


Marilah kita bermuhasabah , sesungguhnya kekuatan yang ada pada Umat Islam hanya kekuatan AQIDAH, SYARIAT dan AKHLAK . Nampaknya sebahagian besar Umat Islam telah terjerat dengan makar mereka yang sungguh halus lagi terancang. Agenda demi agenda mereka laksanakan demi mencapai cita2 jahat mereka untuk menguasai takhta duniawi .... dan itulah yang kita saksikan sekarang. Yakinlah .... selagimana kita berpegang dengan panduan Al Qur'an dan al Sunnah, kita akan selamat selamanya.


0 comments: