LIHATLAH .... MIN AJAIB A'LAM




Sesungguhnya kita adalah hamba2nya yang kerdil, siapa kita kalau tidak dengan izin ALLAH untuk merasai segala ikmat di atas muka bumi ini. Siapa kita yang seringkali lupa bahawa kudrat kita amat kecil untuk menentang segala peraturan alam ini. Jadi sekali2 amat wajar kita merenung ke atas dan kebawah, ke kiri dan ke kanan .... lihatlah dan pandanglah segala keindahan alam ini, juga sesekali renungilah keajaiban fenemona alam yang sebenarnya amat dekat dengan jiwa Muttaqiin.






Laut Terbelah Dua di Korea




by admin on February 28, 2010
in Miracle


Harap tiada yang menyamakan kejadian laut terbelah dua di Korea ini dengan peristiwa Nabi Musa membelah laut. Perkataan terbelah dengan membelah itu sahaja sudah cukup membezakan antara kedua-kedua kejadian alam ciptaanNya.

Fenomena ajaib ini terjadi di Korea Selatan yang di panggil “Moses Miracle”, hanya berlaku 2 kali setahun ketika air surut terbuka suatu alur daratan sepanjang 2.8 kilometer dan lebar 40 meter yang menghubungkan pulau Jindo dan Modo untuk beberapa jam lamanya. Suatu festival akan diadakan untuk mengingatkan kejadian alam dan dihadiri pelancong-pelancong dari segala pelusuk dunia ini.


Kejadian laut terbelah dua ini hanya mula disedari pada tahun 1975, ketika Mr. Pierre Randi iaitu duta besar Perancis untuk negara Korea berkunjung ke sana dan memuatkan kejadian di dalam akabar Perancis.

0 comments: