AL AQSA IN DANGER

Peristiwa hitam .... al aqsa cuba dihancurkan!

ALHAMDULILLAH, pada petang Jumaat, 5 pm, saya bergegas ke Main Audi, untuk bersama menyertai my students ke satu program yang dinamakan :
"AL AQSA IN DANGER"
Ianya adalah program anjuran bersama Al Aqsa Friends' society dan International Students Division ( IIUM ). Sebenarnya ianya adalah satu program yang amat sinonim dengan tarikh 21 Ogos 1969 , kerana pada tarikh itulah Masjid Al Aqsa telah dicerobohi dan dibakar oleh seorang pengganas Israel. Pengganas Yahudi itu _ tanpa segan silu merasakan itulah tugas suci mereka untuk melaksanakan misi besar mereka dengan merobohkan Masjid Al Aqsa di mana tapaknya di anggap suci dan amat sesuai untuk membina semula HAIKAL SULAIMAN. Itulah misi jahat Yahudi sekian lama untuk mereka rancangkan, dan agenda itu tidak terhenti di situ saja.

Hari itu, Jumaat 21hb Ogos,2009- amat wajar sekali kita diingatkan tentang peristiwa itu pada setiap 21 Ogos setiap tahun, kerana ramai Umat Islam sendiri yang sudah lupa atau lebih malang lagi langsung tidak tahu peristiwa bersejarah itu berlaku. Jadi, kita perlu sendiri mengingati peristiwa itu atas dasar, ianya merupakan satu titik malang kerana kita leka dan lalai, sedangkan setiap detik pula, mereka ( musuh2 Islam ) tidak pernah berputus asa untuk melemahkan kita, bahkan mencari jalan dan kesempatan untuk merosakan kesucian Agama Islam dan bumi suci bagi Umat Islam seluruh dunia. Bacalah artikel yang ditulis oleh Harun Yahya, menceritakan segalanya tentang kejahatan Zionisme, Yahudi dan Israel serta agenda jahat mereka sekian lama, serta putar belit mereka untuk menghalalkan darah Umat Islam di bumi Palestin.

Dr Hafizi dalam pembentangannya, telah menyebut tentang perancangan Zionis dengan bantuan kuasa2 besar US & Britain, sekali-kali tidak akan membiarkan bumi Palestin dan Baitul Maqdis dibebaskan dari tangan Israel. Kebangkitan Intifadhah adalah titik penting sebagai tanda kebangkitan Umat Islam yang ditindas dan dinafikan hak mereka sekian lama semenjak kuasa penjajah British menghadiahkan Baitul Maqdis kepada kuasa Zionis, lalu terbentuklah Negara Haram Israel pada tahun 1945. Umat Islam pada masa itu sedang dalam keadaan amat lemah, bumi Islam di mana-mana masih berpecah dan tidak lagi mempunyai kekuatan yang diperlukan untuk bangun semula sebagai satu Agama yang bertunjangkan kekuasaan politik dan ekonomi. Maka jadilah 'duailaat' kita ber'negara' dan ber'negeri' - lantas setaip bangsa melihat kepada kelebihan masing-masing. Hilang keunggulan Islam sebagai kuasa penyatuaan 'wehdah' kepada Umat Islam sepertimana di zaman Khulafa' Al Rashiddin, akhir sekali Daulah Uthmaniyyah dihancurkan .... itulah yang berlaku menjadi bacaan sejarah.

Program seterusnya diserikan dengan persembahan sketsa ( 3 orang pelajar Palestin) mengalunkan dialog2 di antara Muslim Palestin dan Yahudi@Israel tentang hak dan perjuangan menuntut Baitul Maqdis. Rakyat Palestin sekian lama menjadi penghuni di bumi qudus itu, setelah sekian lama bangsa Yahudi dihalau keluar dan bertebaran di serata dunia@ benua. Hakikatnya mereka telah hilang hak terhadap bumi Palestine sekalipun mereka mendakwa itulah janji Allah kepada mereka sejak zaman Musa a.s lagi. Malangnya mereka lupa sama sekali kejahatan yang telah mereka lakukan dan kedurhakaan yang mereka nafikan sehingga Nabi Allah Musa akhirnya memohon Allah SWT menyelamatkan dirinya dan saudaranya Harun a.s dari kejahatan 'Kaum Yang Fasiq' .
Demostrasi kemudiannya di buat dalam bentuk drama betapa kezaliman Israel terhadap rakyat Palestin tiada batasnya, hatta hak mereka untuk bersembahyang di Masjidil Aqsa dinafikan, pelbagai sekatan dikenakan, dan yang agak melukakan kita, bila mana kita melihat sahabat-sahabat kita di sana bersembahyang di hadapan barisan tentera Israel @ Zionis yang sedang menghalakan senjata mereka kepada soff para Musollin! Itulah jadinya bila kita lemah dan jauh dari kekuatan Aqidah, ekonomi dan politik.

Akhirnya kami juga didendangkan dengan nasyeed dan tarian 'Dabkah' Palestine, agak unik juga dan memggabungkan tradisi Arab dan kegagahan pahlawan silam dalam memperjuangkan Agama dan Bumi Palestin .

Akhir sekali, janganlah kita lupa, sepanjang Ramadan ini untuk kita selitkan dalam doa-doa kita ... sekalung DOA untuk saudara2 kita di sana. Jangan kita lupa nasib mereka yang masih jauh dari sebarang bentuk keamana dan perdamaian. Selamanya, Yahudi tidak pernah kenal erti aman, damai, harmoni, dan seumpamanya. Mereka hanya akan mengganas dan menghisap darah Umat Islam tanpa sebarang belas kesian. Harapan kita semua semoga mereka akan sentiasa di bawah Rahmat dan Rahim Allah Taala, kita juga mesti merasakan segala penderitaan mereka juga adalah derita kita semua. Moga bulan Ramadan juga bulan Perjuangan untuk kita mempersiapkan segala persiapan rihani dan jasmani menetang sebarang kejahatan musuh2 Islam, terutamnya Yahudi dan sekutu2nya yang sekali-kali tidak akan membiarkan Umat Islam kembali mentadbir dunia ini.


Acara utama:

Penceramah jemputan ialah Dr Hafizi , seorang aktivis @NGO dan Aman Peace.

0 comments: